Neden Franchise (Bayilik)?
Değişen zamanda ve ekonomide yatırımların güçlü bir altyapıya ulaşması eski dönemlere kıyasla geri dönüşlerin çabuk ve hızlı olmasıyla sağlanabilmektedir. Her yıl gelişen ve büyüyen yiyecek-içecek sektörü sosyal medyanın etkisiyle en önemli iş kaynaklarından birisi olmuştur.
Ülkemizde geçtiğimiz senelerde 2.4 Miyar doları aşan hacme sahip fastfood kategorisindeki tüketim yatırımcılar için cazibe merkezi olmuştur. İnsanlarımızın yeniliğe ve teknolojiye duyduğu heyecan gıda sektörünü de etkileyerek keşfetmeyi ve yeni markaların ortaya çıkışını hızlandırmaktadır. Doğru planlama ve ilkelerle istikrarlı markalar yollarına büyüyerek devam etmektedirler. hızlı ilerleyen ekonomik değişimlere karşı bir markayı en başından büyütme fikri gerekenden daha fazla risk ve maaliyet barındırmaktadır. Eski dönemlere göre belirli bir bekleme ve müşteriden geri dönüşlerin müşteride güven ve sadakatin oluşması yaklaşık 6-8 ay sürerken şuan bu durum 1-2 ay gibi bir süreye evrilmiştir. Bunun sonucunda işletmelere yatırım yapanların en kısa sürede kazanma durumuna geçerek gerekli maaliyetleri sağlaması elzemdir. Yatırımcılar ve işini kurmak isteyenlerin en önemli gideri yatırım ve reklam maaliyetleridir. Bu maaliyetleri en aza indirgemek hızlı ve sürekli değişen ekonomik düzende var olmak için riskleri düşürebilen bu sorunları tecrübe ederek gelişen ve gelişmek isteyen markalara yatırım yapması daha mantıklı olmaktadır. Franchise yönetim sisteminde yatırımcının reklam, ürün tanıtılması ve pazarlama, tedarik gibi yüklerden kurtularak yatırımına odaklanması amaçlanmaktadır. Ayrıca marka büyümesi markaya talep gösteren yatırımcılarla beraber sağlıklı ve güvenilir gerçekleşerek her gün katma değer kazanarak yine kendi yatırımına avantaj sağlamaktadır. Ulusal, yerel ve yıldızı parlamaya başlamış markalar diğer global markalara oranla daha hızlı gelişerek yeniliklere kapı açması bakımından daha avantajlıdır.